woensdag 16 december 2015

Dubbel gevoel

Op donderdag 10 december heb ik Meesje naar Mappa Mondo gebracht. Op maandag 14 december zou Koen hem in de avond op gaan halen en ik zou hem dan op donderdag 17 december weer naar Waalre brengen zodat Koen hem op maandag 21 december weer op zou halen. Toen ik op donderdag 10 december bij Mappa Mondo was, zei een verpleegkundige: "Waarom laat je hem niet gewoon hier? Al dat heen en weer gereis." Daar hebben we toen voor gekozen. Nou moest ik wel tussendoor een keer op en neer om extra medicijnen, voeding en voedingsslangen te brengen want die hadden we niet genoeg meegegeven maar dat vond ik helemaal niet erg, ik vind het namelijk heerlijk om dat lieve kleine mannetje weer vast te houden en te knuffelen. Tussen de voedingen door ben ik vandaag naar Waalre gereden en heb Mees meegenomen naar een bakkertje. Zo hebben we samen mijn vakantie ingeluid, ff lekker met z'n 2'en relaxen. Het enige nadeel is wel dat de tijd dan veel te snel gaat en dat je dan echt geen zin hebt om weer te gaan. Moet ik weer met knuffelen wachten tot maandag totdat hij thuiskomt. Dat was wel even een slikmomentje. Moet ik weer mijn mannetje achterlaten......


Verder zitten er ook voordelen aan als Meesje logeren is. Je hoeft totaal geen rekening te houden met tijden. We hebben dan over het algemeen een goede nachtrust (of Sam moet weer eens om 5.00 uur wakker zijn) en er is niemand in huis waar je tegen hoeft te praten. We vinden de verpleegkundigen van de thuiszorg echt lief en we hebben ze hard nodig maar wat is het fijn als je een keer niet verplicht iets hoeft te zeggen. Ik moet met mijn beroep altijd praten en dan moet ik thuis ook praten. Poeh poeh. Op de momenten dat de mensen van de thuiszorg er zijn heb je dat niet zo in de gaten want het is ook wel gezellig maar op momenten dat er niemand is besef je pas dat de rust die je dan hebt, echt heel fijn is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten