woensdag 27 februari 2013

Een mannetje om trots op te zijn

Ik had nooit verwacht van mezelf dat ik zo veel van een gehandicapt kind zou kunnen houden als dat ik van Meesje doe. Ik geniet dagelijks van die lieve kleine Mees. Wat een heerlijk kind is het om trots op te zijn. Wat ons mannetje allemaal al meegemaakt heeft (het had natuurlijk nooit zo mogen zijn) en hoe hij zich daar allemaal doorheen slaat, echt knap!
Afgelopen week heb ik weer een kaarsje opgestoken. Dat was al weer een tijdje geleden. Ik ben namelijk op het moment heel blij dat Meesje geen pijn heeft. Dat was eerder wel anders. Toen lag hij veel te persen en was hij erg gespannen. Nu zit hij beter in zijn vel en dan gaat het met mij ook beter. Ik ga ook steeds meer werken en zelf de klas overnemen. Ik mis de kinderen in mijn klas heel erg en als ik dan weer een dagje op school ben geweest, krijg ik daar weer heel veel energie van. Ik kan op die momenten ook echt zeggen dat het goed met me gaat en ben dan blij dat ik dan ook weer geniet van het leven.

Liefs Ellen


Afgelopen maandag kreeg Mees een nieuwe sonde (de sonde zat er namelijk 6 weken in en dan moet er een nieuwe in) en wat doe je dan...... heel veel foto's maken. Hier zie je er twee van.


Afgelopen zondag zijn we overgegaan op vier voedingen per dag in plaats van vijf. De snelheid van de voedingspomp is iets omhoog gegaan zodat Mees overdag op drie voedingen zit van anderhalf uur. Dit betekent dat wij meer tijd overhouden om iets anders te gaan doen. Mees deed het daar eigenlijk heel goed op. Tot gisteren, toen begon hij toch weer voeding te spugen (tijdens/na elke voeding). Zit hem iets dwars? Wij weten het niet. Het enige wat we zouden kunnen bedenken is dat hij vanaf zondagmiddag geen ontlasting meer heeft gehad (eerder had hij 2x op een dag dunne ontlasting). Vanmiddag heeft hij Microlax gekregen en kort daarop had hij een poepluier. Hopelijk is het spugen nu ook een stuk minder.  
De ketonen blijven iets aan de hoge kant, we zijn daarom ook erg benieuwd wat de diëtiste zegt als we haar vrijdag spreken. Ook komt vrijdag de fysio weer langs want het blijft belangrijk dat Meesje gestimuleerd wordt om te bewegen en daarmee soepel blijft.

 




8 opmerkingen:

  1. Mooie woorden van een liefhebbende moeder!!!
    Prachtige foto's van Mees!
    Ook ik steek regelmatig een kaarsje voor jullie aan.

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ellen,

    Ik vind je zo sterk en lief! Ontzettend knap hoe je met de vele,heftige veranderingen in jouw leven maar ook in dat van Sam omgaat. Ik ben supertrots op je! En Mees is een knapperd en mag zo blij zijn met jou als zijn mama! En dan heb je ook nog zulke mooie woorden voor je kleinste manneke....knap!

    Dikke kus,Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi foto van Mees zijn ogen Ellen; een juweeltje. Hij kijkt mooi helder, dat heb je zo lang moeten missen.Dat je zo vreselijk veel van Mees houdt is overduidelijk; Mezebolleke woont in een heerlijk warm nest!! Goed om balans te houden tussen geven en ontspannen. Werken is goed voor een mens als je er zo van kunt genieten en je laadt je batterij op voor alle extra taken die in je leven zijn gekomen. Jullie hebben een prachtgezin om trots op te zijn (en ik ben trots op jullie)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's!
    Ik snap dat je trots bent op Mees, maar jullie mogen ook trots zijn op jezelf. Ik vind het geweldig hoe jullie hier in staan. Mees mag heel blij zijn met jullie als ouders.
    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ellen,
    Fijn dat je je leven weer een beetje op de rails hebt. Je hebt gewoon 2 schatten van kinderen waar de een toevallig meer aandacht nodig heeft. ( maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd.)Als ik jullie zo op afstand bij houd vind ik dat jullie het fantastisch doen. Er zullen heus nog wel meer golfjes in de gemoedstoestand komen, maar ik denk dat jullie die ook wel overwinnen. We wensen jullie 't allerbeste toe.
    Liefs,
    Paul en Mieke
    PS Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zondag was voor jullie een feestdag. Het was goed verlopen Nog van harte Gefeliciteerd. Weer een jaartje erbij.En kleine Mees slaapt overdag erg veel [zegt opa]
    Wel lees ik dat jullie nu wat meer kunnen genieten door allerlei hulp wat geboden wordt.
    Hartelijke groeten. Liefs voor dat dappere kereltje en zijn broertje.
    Fien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie en ware woorden Ellen, de liefde voor een kind in grenzeloos, al lijkt het soms zo oneerlijk en raar, Mees heeft niet voor niets jullie uitgekozen....kblijf aan jullie denken!
    Liefs,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie en ware woorden Ellen, de liefde voor een kind in grenzeloos, al lijkt het soms zo oneerlijk en raar, Mees heeft niet voor niets jullie uitgekozen....kblijf aan jullie denken!
    Liefs,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen