woensdag 23 september 2015

Quality-time met Mees

Afgelopen weekend mocht Mees een weekend mee naar Zeeland. Ik had heel veel behoefte aan een weekend weg met Mees. Gewoon een keer met het mannetje weg, lekker knuffelen en heel de dag niks doen. Alle tijd voor dat kleine lieve mannetje. Uitwaaien op het strand en ff quality-time met de kids.
Wat heb ik genoten. 


Koen bleef thuis want die moest nog het een en ander doen en daar had hij nu alle tijd voor. Ook wel een keer fijn.

Eigenlijk zouden we naar een huisje van mijn collega gaan maar dan moesten we ruim twee uur in de auto en dat is niet goed mogelijk met Mees, dus alle plannen leken in duigen te vallen. IK werd er wat verdrietig van omdat ik er zoveel zin in had. Snel op internet gekeken maar ook daar was niks meer te vinden. Totdat ik ineens bedacht dat mijn nichtje ook een huisje in Zeeland heeft (camping Stelleplas, Heinkenszand). Ik heb haar snel een berichtje gestuurd en gelukkig was het weekend nog vrij. Wat hebben zij een geweldig en mooi chaletje op een rustig park. Er was van alles in het huisje aanwezig en op zaterdagmiddag begon zelfs de zon te schijnen.


Ik kan niet alleen weg met Sam en Mees, het is ook onverantwoord met Mees zolang alleen in de auto. Helemaal nu Mees niet fit mee ging naar Zeeland. Hij was nog steeds erg verkouden. Heel veel slijm zat hem in de weg. Hij kon er echt niks mee. Vanaf zaterdagmiddag ging het beter met hem. Wel spuugde hij nog veel voeding maar het slijmpersen was gestopt. De zee deed hem echt goed. Zo'n weekend weg is voor herhaling vatbaar.

 

Het lijkt de laatste tijd dat Sam een beetje jaloers begint te worden op Mees (dat heeft hij nog nooit eerder gehad). Waarschijnlijk beseft hij nu dat Meesje nooit iets verkeerds kan doen. Ik roep ook heel vaak (zonder bedoeling) dat Meesje zo lief is. Op Sam moet ik wel eens mopperen omdat zijn oren verstopt zitten. Dat begint Sam te voelen. Hij zegt dan: "Op Mees mopper je nooit hij is altijd lief!" Of: "Vind je mij ook net zo lief als Meesje?" Oma ging pas geleden met Mees knuffelen, Sam wrong zich ertussen zodat oma haar aandacht moest verdelen. Dit is wel een puntje waar we op moeten letten. Gelukkig blijft Sam nog steeds kei lief voor Meesje en geeft hij hem regelmatig kusjes.



1 opmerking:

  1. Oh wat een prachtige foto's zijn dit!! Fijn dat je een goed weekend samen hebt gehad, herhalen maar wanneer het kan. Ondersteuning in de buurt kan geregeld worden:))
    Gezond dat Sam zich laat gelden. Een heerlijk gewoon ventje. Mezebolleke vindt het vast prima als je een keer op hem moppert omdat hij weer spuugt.

    BeantwoordenVerwijderen