donderdag 9 april 2015

Wat ben ik toch een geluksvogel!

Omdat ik deze keer zelf de blog mocht schrijven van mijn papa en mama, is de blog deze keer een dag later bijgewerkt.

Lieve allemaal,

Deze keer mocht ik zelf een verhaaltje schrijven voor op het blog. Ik heb namelijk iets heel erg leuks gedaan.
Afgelopen Paasweekend ben ik met mijn grote broer Sam, mijn papa en mama en een paar hele goede en lieve vrienden naar Bennekom gegaan. Daar is de Manege zonder Drempels. Deze manege is helemaal ingericht voor mensen met een handicap. "Wat een geluk dat jij een handicap hebt, anders waren wij hier nooit geweest," zeiden Sam, Sven en Jibbe tegen mij! 


In onze groepsaccommodatie waren in de woonkamer twee waterbedden met snoezelmateriaal, een schommelbanaan waar ik lekker in kan gaan liggen om met iemand te knuffelen en een ballenbak te vinden. In de speeltuin is ook alles aangepast. Ik kon daar met mijn kinderwagen op een schommel staan, op het springkussen spelen en een heleboel andere dingen. 
Ook was er een snoezelbadkamer. Ik ben daar twee keer met Sam en mama in geweest. Vooral toen de bubbels aangingen moest ik lachen, wat was dat een fijn gevoel.




Op zaterdagmiddag heb ik iets heel erg bijzonders gedaan. Ik ben gaan huifbedrijden op twee paarden. Ik mocht lekker gaan liggen op een bedje tussen twee paarden en toen de paarden gingen lopen werd ik lekker heen en weer gewiegd. Daar werd ik helemaal ontspannen van. Het hele weekend was ik trouwens ontspannen. Ik lachte veel, maakte geluidjes en zat goed in mijn saturatie (zuurstofgehalte in mijn bloed). De manege en het samenzijn met al die lieve mensen deden mij erg goed. De mensen van de manege zijn ook super. Ze hielpen waar het nodig was en ze zorgden dat wij niks tekort kwamen.


Ook mocht ik mee paashazen en paaseitjes zoeken. Ondanks dat ik niks zie, had ik toch lol toen ik zo'n grote paashaas vond.


Op zondagmiddag zijn wij gaan fietsen op de Veluwe. Wat een feest! Ik kon ook mee. We konden daar een fiets lenen waar ik met mijn kinderwagen mee kon rijden. Gelukkig had mijn papa een motortje zodat hij niet te moe werd. Sam mocht met mama op de tandemfiets. Fijn om dat met z'n allen te kunnen doen.



Ik wil de mensen van de manege (ook daar konden we fietsen lenen, hebben we op maandag gedaan, zie eerste foto), de mensen van het fietsverhuur op de Veluwe, onze superlieve vrienden en Sam, mijn papa en mama heel erg bedanken voor het fijne weekend. Ik heb enorm genoten en dingen gedaan die ik nog nooit gedaan heb.

Liefs en een dikke kus van Mees

3 opmerkingen:

  1. Dat is een fijn om te lezen Mees dat je een gezellige dagen hebt gehad. Dat is toch wel heel byzonder wat jij daar allemaal gedaan hebt met je papa, mama en Sam en je vrienden. Ik zie ook op de mooie foto"s dat je er enorm van hebt genoten. xxxDorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Mezebolleke;wat een feest!. Vraag maar of je in de buurt ook n keer op het huifbed mag. En die rolstoelfiets ziet er ook super uit, dan kun je jou goed in de gaten houden en toch lekker fietsen. Ben blij dat jullie allemaal het een feest vonden daar, lekker de batterij weer even opladen. Goed zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor dat je van die leuke dagen hebt gehad. Altijd leuk om andermans ervaringen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen